ПРОВЕДЕНО УСПІШНІ ЛЬОТНІ ВИПРОБУВАННЯ БЕЗПІЛОТНОЇ НОВИНКИ НАУ


ПРОВЕДЕНО УСПІШНІ ЛЬОТНІ ВИПРОБУВАННЯ БЕЗПІЛОТНОЇ НОВИНКИ НАУ

Науково-виробничий центр безпілотної авіації «Віраж» НАУ успішно виконав перший підйом новинки – безпілотного повітряного судна (БПС) «Овод» М106 класу «міні». Політ відбувся 19 жовтня 2020 року на одній із ЗПС Київської області. Метеоумови на момент підйому були наступними: вітер північно-західного напрямку. На висоті 0 м швидкість вітру 3-5 м/с, а на висоті 100 м вона досягала 13 м/с. Температура повітря +10 градусів Цельсія. У процесі проведення випробувань зауважень до БПС, його технічного стану та функціонування практично не було.

«Овод» М106 є літаком нового покоління з електричною силовою установкою. Новизна полягає у застосуванні крила оживального типу з довершеною аеродинамікою. Розробка захищена патентом України №132969. Дане рішення дозволяє знизити шкідливі аеродинамічні опори в частині індуктивної та інтерференційної складових, що забезпечує на економічному режимі польоту аеродинамічну якість в межах 20-22 одиниць. Це на 30-35% вище, ніж у попередньої розробки НАУ – безпілотного повітряного судна «Око» М-10-2.

Слід відзначити, що БПС «Овод» М106, у складі безпілотної авіаційної системи, може перебувати у повітрі до 3-ох годин, забезпечувати передавання он-лайн зображення від гіростабілізованих денної камери або тепловізора на віддаль близько 20 км та з висоти до 3500 м. БПС має низький рівень акустичних шумів, оснащене парашутною системою та пневоподушкою нової конструкції. З повністю зарядженою бортовою батареєю точка неповернення знаходиться на віддалі 80-90 км.

Також варто сказати, що вперше в історії випробувальних польотів НВЦБА «Віраж» НАУ, конкретне випробування виконане у повністю автоматичному режимі, що свідчить про високий рівень попередніх розрахунків, моделювання, а також адекватності необхідних налаштувань системи керування.

Перший підйом БПС «Овод» М106 служить початком його повномасштабних випробувань, які мають забезпечити виявлення всіх позитивних сторін та усунення недоліків, що виникатимуть під час випробувань. Після закінчення випробувань дане БПС повинно повністю відповідати своєму призначенню - виконання завдань з дистанційного спостереження з повітря (моніторингу) за об’єктами (окремі споруди, дороги, мости, транспортні засоби, нафто- та газопроводи, ЛЕП тощо), проведення видової розвідки наземної обстановки під час надзвичайних ситуацій (пожежі, землетруси, повені, техногенні аварії) та проведення пошуково-рятувальних робіт.