Навчально-тренувальний безпілотний літак М-22Д "Аеротестер"
Призначення: навчально–тренувальний, для навчання зовнішніх пілотів; «літаюча лабораторія»; виконання аерознімальних робіт.
Рік розробки: 2012.
Перший підйом: 2012 р.
Патент: рішення про видачу патенту на корисну модель №18845/ЗУ/13
- розмах крила, м – 3,08;
- максимальна маса корисного навантаження, кг – 8;
- максимальна злітна вага, кг – до 21;
- потужність двигунів, к.с. – 2 х 3,5= 7;
- тип двигунів – 2Т, ПД, бензиновий;
- максимальна швидкість, км/год. – 160;
- максимальна висота польоту, м – до 5000;
- радіус дії, км – 20*;
- тривалість польоту, год. – 1**;
- режими керування – автомат/напівавтомат;
- спосіб старту – по-літаковому;
- посадка – по-літаковому/парашутна.
* - залежить від потужності модему.
** - тривалість польоту можна підвищити до 5 годин шляхом збільшення паливного баку.
Основу розробки складають результати досліджень з навчання зовнішніх пілотів та іншого персоналу для безпілотних літаків ЦА, а також потреба у відносно дешевому засобі підіймання на висоту експериментальних авіаційних приладів та систем.