Багатоцільовий безпілотний комплекс М-6-3 "Жайвір"
Призначення: аерофотознімання, відеоспостереження в реальному часі та патрулювання лінійних об’єктів (М-6-3Б), біозахист рослин (М-6-3СХ).
Рік розробки прототипу: 2004.
Перший політ модифікації М-6-3: 2014.
Патенти: UА № 34952; № 38142; № 43459; № 103120 (2015); № 105398 (2016); № 105400 (2016).
- розмах крила, м - 2,98;
- корисне навантаження, кг - до 4;
- стартова маса, кг - до 17;
- потужність двигуна, кВт - 3,8;
- максимальна шкидкість, км/год. - 160;
- максимальна продуктивність обробки, га/год. - 40*;
- крейсерська швидкість, км/год. - 120;
- тривалість польоту, год. – до 5;
- радіус дії, км - до 80;
- продуктивність фотографування (500 м), га/год. - 7776;
- рекомендована робоча висота, м – 1000-1500;
- максимальна висота польоту, м - до 3000*;
- годинна витрата палива на крейсерському режимі, кг/год. - 0,8-1,0*;
- спосіб старту - колісний/опція - катапультний;
- спосіб посадки – колісний/підпарашутний;
- довжина розбігу до відриву (асфальт), м - 60.
* - розрахункові дані.
Основу розробки складають результати досліджень ефективності застосування БПС на аерофотознімальних роботах, відеоспостереженні, АХР та на інших авіаційних роботах. Впровадження технології з використанням БПС дозволить значно підвищити техніко-економічну ефективність авіакомпаній під час виробництва вказаних робіт. Основним джерелом економічної ефективності від використання технології є економія ПММ, прямих експлуатаційних витрат та вивільнення людей і техніки в пікові періоди виконання авіаційних робіт.
Комплекс в складі одного БПС, наземного комплексу управління, катапультного пристрою та бортових спеціалізованих пристроїв дозволить проводити роботи в нормальних погодних умовах та в нічний час. Передбачено автоматичний режим керування БПС.
Стадія впровадження: льотні випробування дослідного зразка.