Експериментальне двомоторне безпілотне повітряне судно М-7Д "Небесний патруль"

Призначення: картографія та аерофотознімання, відеоспостереження в реальному часі, патрулювання лінійних об’єктів.

Перший підйом: 2011 р.

Статус: експериментальне ПС згідно із заявкою №679 від 14.05.2013 в ДАС України.

Патент: UA №81091, № 54291, №81092.


Технічні характеристики:

  • розмах крила, м – 5,16;
  • корисне навантаження, кг - до 55;
  • стартова маса, кг - до 150;
  • максимальна швидкість, км/год - 190;
  • потужність двигунів, кВт – 2х12;
  • тип двигунів - 2Т, ПД, бензиновий;
  • максимальна висота польоту, м – до 5000;
  • рекомендовані висоти, м – до 2500;
  • дистанція розбігу, м - біля 25;
  • спосіб старту та посадки – по-літаковому;
  • час розгортання в робоче положення, год - 0,5;
  • режими керування – автомат/напівавтомат;
  • радіус дії (на прямій видимості зв’язку з НСК), км – до 100*;
  • радіус дії (на прямій видимості зв’язку з НСК з підтримкою ретранслятора), км – 200*;
  • радіус дії (зв’язок через супутниковий канал), км – до 750*;

* - залежить від потужності модему.

Розрахункові дальність та тривалість польоту БПС М-7Д:

  • максимальна злітна маса - 150 кг;
  • маса порожнього - 80 кг;
  • крейсерська швидкість польоту - 150 км/год.

Варіанти маси корисного навантаження:

Маса корисного навантаження - 55 кг:

  • маса палива - 15 кг;
  • тривалість польоту - 3 годин;
  • довжина маршруту - 450 км.

Маса корисного навантаження - 20 кг:

  • маса палива - 50 кг;
  • тривалість польоту - 10 год.;
  • довжина маршруту - 1500 км.

В основі проекту лежить завдання покращення умов роботи бортового спостережного обладнання двомоторного безпілотного повітряного судна (БПС) з метою збільшення меж огляду передньої півсфери та зменшення вібраційного навантаження на вказане обладнання.

М-7Д «Небесний патруль» є двомоторним безпілотним ПС нормальної схеми з високо розміщеним крилом. БПС виготовлене переважно з композитних матеріалів з частковим застосуванням деревини та металу. Для доступу у відсік корисного навантаження передня верхня та задня частини гондоли виконані у вигляді знімних обтічників. Стандартне цільове навантаження - гіростабілізована денна ССD - камера.