Експериментальне двомоторне безпілотне повітряне судно М-7Д "Небесний патруль"
Призначення: картографія та аерофотознімання, відеоспостереження в реальному часі, патрулювання лінійних об’єктів.
Перший підйом: 2011 р.
Статус: експериментальне ПС згідно із заявкою №679 від 14.05.2013 в ДАС України.
Патент: UA №81091, № 54291, №81092.
- розмах крила, м – 5,16;
- корисне навантаження, кг - до 55;
- стартова маса, кг - до 150;
- максимальна швидкість, км/год - 190;
- потужність двигунів, кВт – 2х12;
- тип двигунів - 2Т, ПД, бензиновий;
- максимальна висота польоту, м – до 5000;
- рекомендовані висоти, м – до 2500;
- дистанція розбігу, м - біля 25;
- спосіб старту та посадки – по-літаковому;
- час розгортання в робоче положення, год - 0,5;
- режими керування – автомат/напівавтомат;
- радіус дії (на прямій видимості зв’язку з НСК), км – до 100*;
- радіус дії (на прямій видимості зв’язку з НСК з підтримкою ретранслятора), км – 200*;
- радіус дії (зв’язок через супутниковий канал), км – до 750*;
* - залежить від потужності модему.
- максимальна злітна маса - 150 кг;
- маса порожнього - 80 кг;
- крейсерська швидкість польоту - 150 км/год.
- маса палива - 15 кг;
- тривалість польоту - 3 годин;
- довжина маршруту - 450 км.
- маса палива - 50 кг;
- тривалість польоту - 10 год.;
- довжина маршруту - 1500 км.
В основі проекту лежить завдання покращення умов роботи бортового спостережного обладнання двомоторного безпілотного повітряного судна (БПС) з метою збільшення меж огляду передньої півсфери та зменшення вібраційного навантаження на вказане обладнання.
М-7Д «Небесний патруль» є двомоторним безпілотним ПС нормальної схеми з високо розміщеним крилом. БПС виготовлене переважно з композитних матеріалів з частковим застосуванням деревини та металу. Для доступу у відсік корисного навантаження передня верхня та задня частини гондоли виконані у вигляді знімних обтічників. Стандартне цільове навантаження - гіростабілізована денна ССD - камера.