СТРАТОСФЕРНИЙ ПСЕВДОСУПУТНИК ПС – 11 «КРОКУС»
Призначення: відпрацювання критичних елементів технологій виконання довготривалих польотів в стратосфері літаків з сонячними фотоелементами.
Рік розробки: 2019
Перший політ: 2020
Статус:заводські випробування дослідного зразка.
Патенти:№ 135771
- максимальна злітна маса, кг – 16…22;
- маса цільового навантаження, кг – до 0,5;
- розмах крила, м – 11 ;
- тривалість польоту – не більше 20 год;
- економічна швидкість на висоті 20 000м – 98км/год.;
- дальність передачі відео в режимі «он-лайн», км – 50;
- технічний радіус дії, км – до 60;
- кількість цифрових захищених каналів передачі даних – 2;
- тип системи керування - автоматична /напівавтоматична;
- старт/посадка – з пускової установки/ на штатне шасі/
* - висота і тривалість польоту встановлені для МСА.
Впродовж світлового дня з борту ПС-11 можна отримувати фотознімки територій, конкурентних з фотознімками супутникового походження, виконання завдань моніторингу за об’єктами (окремі споруди, дороги, мости, транспортні засоби, нафто- та газопроводи, ЛЕП тощо), проведення видової розвідки наземної обстановки під час надзвичайних ситуацій (пожежі, землетруси, повені, техногенні аварії) та проведення пошуково-рятувальних робіт. Отримані телеметричні та відео- (фото) дані можуть передаватись в режимі «он-лайн» або бути записаними на бортовий накопичувач.
Псевдосупутник ПС-11 «КРОКУС» представляє собою двомоторний літак - високоплан з тягнучими повітряними гвинтами, які розташовані на пілонах крила. Планер виготовлений із скло - та вуглепластику, окремі навантажені елементи конструкції виконані із алюмінієвих високоміцних сплавів. Обтягування оперення виконано лавсановими плівками. Обтягування крила комбіноване.
Основною перевагою ПС-11 є бортове енергоджерело, яке складається з більш ніж 300 плівок - сонячних елементів, що забезпечують енергопостачанням системи літака, його силову установку та цільове навантаження. Світовими аналогами даного БПС є: Зефір -7/8 (Велика Британія), Pathfinder (США) та інші.
Демонстрація дуже малої ваги композитного каркасу фюзеляжу ПС-11 довжиною 4.1м.
Стартово-буксирувальна платформа псевдосупутника.
Складові технології виготовлення крила ПС11.
Демонстрація готового горизонтального оперення з секцією сонячних елементів.
Компоненти механізму ховання випуску головного шасі.
Композитний каркас вертикального оперення.
Композитний каркас горизонтального оперення.
Тихохідний повітряний гвинт 2ГПФТ.
Фрагмент композитного профілю передньої кромки оперення.